Tisícom obyvateľov tak znova otvorilo možnosť objaviť atraktívnou formou výhody dochádzania do práce na dvoch kolesách, hromadnou dopravou alebo pešo.
Všetci Jáňania, alebo dochádzajúci do Jánov do zamestnania sa môžu prihlásiť na stranke www.dopracenabicykli.eu.
Súťaž je určená len pre tímy minimálne 2 a max. 4 členov. Práve podmienka tímu je totiž nástroj na to, aby aktívnejší zamestnanci pozvali/motivovali svojich kolegov vytvoriť spolu tím.
Do súťaže sa môžu prihlásiť iba tímy, ktorých všetci členovia sú zamestnancami jednej firmy alebo inštitúcie so sídlom alebo pracoviskom v danom meste.
Do súťaže tímov aj jednotlivcov sa počítajú len kilometre prejdené na bicykli. Ak však do evidencie uvediete spôsob dopravy do práce pešo alebo verejnou dopravou, vášmu mestu sa pripočítava ušetrené CO2.
Finálne poradie za obdobie od 1.5. do 31.5.2018 podľa jednotlivých kategórií bude zverejnené až po ukončení súťaže, aby bola súťaž atraktívnejšia a férovejšia.
Po minuloročnom rekordnom ročníku, v ktorom sa do tejto celoslovenskej akcie zapojilo viac než 8 500 obyvateľov zo 74 samospráv, pokračuje kampaň s ambíciou ešte viac rozšíriť počty súťažiacich, motivovať samosprávy k intenzívnejšiemu rozvoju cyklistickej infraštruktúry a zamestnávateľov k zlepšeniu podmienok pre pracovníkov, ktorí dochádzajú do práce na bicykli. „Vo väčšine slovenských miest narastá individuálna automobilová doprava, ktorá má nepriaznivý vplyv na životné prostredie. Snažíme sa podporovať aktivity, ktoré prispejú k tomu, aby obyvatelia vymenili auto za bicykel. Teší ma, že viacero primátorov a starostov chápe cyklodopravu ako jedno z lacnejších a najmä ekologickejších riešení problémov s dopravou v rámci miest a obcí,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.
Spolu so zamestnancami sa súťaže zúčastnia aj stovky firiem a organizácií (minulý rok takmer 1200), ktoré touto formou zrealizujú svojim zamestnancom zaujímavú formu teambuildingu a zvýšia svoju spoločenskú zodpovednosť. „Okrem zamestnancov je už druhý rok kampaň otvorená aj pre študentov stredných a vysokých škôl, a preto dúfame, že v máji sa rozbicykluje ešte väčšia časť Slovenska. Veríme, že k tomu dopomôžu nielen atraktívne ceny pre víťazov, ale najmä túžba obyvateľov niečo vo svojich životoch zmeniť. Správať sa ekologickejšie, ekonomickejšie, žiť zdravšie. A práve kampaň Do práce na bicykli je ideálnym momentom, kedy môžu túto svoju osobnú premenu naštartovať,“ uviedol národný cyklokoordinátor Peter Klučka.
Aj v tomto roku bude kampaň rozšírená o viaceré inovácie, ktoré súťažiacim spríjemnia prácu so systémom a prinesú súťaži nový rozmer. Najzaujímavejšou z nich je nový spôsob zaznamenávania jázd v podobe mobilnej aplikácie, ktorou bude doplnený tradičný spôsob evidovania najazdených kilometrov v konte súťažiaceho. Vylepšený spôsob evidencie okrem praktickej stránky prinesie aj cenné informácie o presných trasách, ktorými sa obyvatelia registrovaných miest presúvajú za svojou prácou, a tým dopomôže k lepšiemu plánovaniu investícií samospráv do infraštruktúry. „Aj z tohto dôvodu vyzývame k zapojeniu sa do kampane nielen tých, ktorí by si chceli vyskúšať dochádzanie do práce na bicykli, ale aj peších a užívateľov hromadnej dopravy. Pretože aj dáta o ich cestách do práce pomôžu vytvoriť komplexný prehľad najvyťaženejších prepravných trás v registrovaných mestách, vďaka ktorému budú môcť samosprávy plánovať nielen výstavbu cyklotrás, ale napríklad aj opravy chodníkov pre peších alebo posilnenie liniek verejnej dopravy,“ dodala Andrea Štulajterová z Občianskej cykloiniciatívy Banská Bystrica, ktorá je národným koordinátorom kampane.